8 oktober 2024

Digital out of home reclame

Digital out of home advertising, of DOOH, is een snel groeiende industrie. Veel merken maken nu gebruik van digitale billboards en andere vormen van DOOH om consumenten te bereiken met hun marketingboodschappen. In deze blogpost nemen we een kijkje naar 10 slimme voorbeelden van digitale out of home reclame. Deze campagnes hebben gebruik gemaakt van creatieve strategieën om de aandacht van de consument te vangen en resultaten te genereren voor hun bedrijven!

Pepsi’s “Live for Now” campagne

In 2013 lanceerde Pepsi een wereldwijde marketingcampagne met de naam “Live for Now” De nadruk van de campagne lag op leven in het huidige moment en met volle teugen van het leven genieten. Om deze boodschap te promoten, plaatste Pepsi digitale billboards in drukbezochte gebieden over de hele wereld. Op de billboards waren real time beelden te zien van mensen die in verschillende geluksmomenten van Pepsi-producten genoten. Deze campagne was een mooi voorbeeld van hoe DOOH gebruikt kan worden om de aandacht van de consument te trekken en een emotionele band met een merk te scheppen.

Nike’s “Run Londen” campagne

In 2014 voerde Nike een DOOH campagne in Londen om zijn hardloop app, Nike+ Run Club, te promoten. De campagnewaren digitale billboards te zien die real-time gegevens toonden over hoeveel mensen er op dat moment in Londen aan het hardlopen waren. De billboards toonden ook het logo van de Nike+ Run Club en de slogan: “No excuses. Just run.” Deze campagne was een mooie manier om DOOH te gebruiken om een gemeenschapsgevoel te creëren en mensen aan te moedigen actief te worden.

Volkswagen’s “The Force” commercial

In 2011 had Volkswagen tijdens de Super Bowl een reclamespotje waarin een als Darth Vader verkleed jongetje de Force probeerde te gebruiken om de auto van zijn vader te starten. De commercial eindigde met de tagline: “Als je iets goed gedaan wilt hebben, doe het dan zelf.” Deze slimme commercial was een mooi voorbeeld van hoe DOOH gebruikt kan worden om consumenten te bereiken metde marketingboodschap van een merk.

T-Mobile’s “FlashMob” campagne

In 2009 voerde T-Mobile een DOOH campagne in New York City om zijn nieuwe onbeperkte data-plannen te promoten. De campagne bestond uit digitale billboards die real time beelden toonden van mensen die hun telefoon gebruikten. De billboards toonden ook de slogan, “Onbeperkte gegevens voor iedereen.” Deze campagne was een mooie manier om DOOH te gebruiken om consumenten te bereiken met de marketingboodschap van een merk.

McDonald’s “Creëer je smaak” campagne

In 2014 voerde McDonald’s een DOOH campagne in Australië om zijn “Create Your Taste” te promotenaanpassingsplatform. De campagne bestond uit digitale billboards die real-time beelden toonden van mensen die hun eigen McDonald’s hamburgers creëerden. De billboards toonden ook de slogan, “Creëer je Smaak” Deze campagne was een mooie manier om DOOH te gebruiken om consumenten te bereiken met de marketingboodschap van een merk.

Digitale out of home reclame is een groeiende industrie met veel mogelijkheden voor merken om consumenten te bereiken. Deze voorbeelden laten zien hoe DOOH op creatieve en effectieve manieren kan worden gebruikt om aandacht te trekken, resultaten te genereren, en relaties met consumenten op te bouwen.